Za učence sedmih razredov smo organizirali ekskurzijo v Celjsko kotlino. V Celjsko kotlino smo se odpravili z avtobusom in tam obiskali knežje mesto, Šempeter v Savinjski dolini in jamo Pekel. V Pokrajinskem muzeju Celje smo si ogledali razstavo o prazgodovini in Celjskih grofih in tako dodatno osvetlili snov, ki jo obravnavamo v tem šolskem letu
Naravoslovni dan na GFP
12. 9. in 14. 9. 2023 je na Gimnaziji Franceta Prešerna v okviru 2. usposabljanja za profesorje in strokovne sodelavce potekal t.i. »Naravoslovni dan« za dijake 2. letnika splošne gimnazije. Aktivnosti so potekale v kanjonu reke Kokre in Kranjskih podzemnih rovih. Dijaki so pri predmetu kemija ugotavljali, ali je kopanje v reki Kokri varno s
Ekskurzija v Pariz
Od 9. do 11. septembra smo z dijaki 3. letnika bili v francoski prestolnici, ki je nas povsem očarala. Najprej nas je navdušil na novo zlatorjavo obarvan Eifflov stolp, potem pa smo se z ladjico peljali po Seni in ob vožnji občudovali mogočne stavbe Pariza. Naslednji dan smo obiskali Louvre, kjer smo si ogledali Mono
Tabor v Marindolu
Sedmošolci začetek novega šolskega leta preživljajo malce drugače. Dejavnosti in vse kar sodi zraven izvajamo v učilnici na prostem, v naravi, na taboru v Marindolu. Cilj tabora je skozi različne dejavnosti spoznati naravnano in kulturno dediščino Bele krajine, ob tem pa skušamo biti čim bolj aktivni in ustvarjalni. Tako smo obiskali Lahinjski park, si ogledali
Usposabljanje učiteljev za nove metode dela
Zadnje avgustovske dneve učitelji po navadi namenimo tudi različnim vrstam izobraževanj in usposabljanj. Tako smo izvedli tudi izredno zanimivo izobraževanje z delavnicami »Mladostniki in učilnica na prostem«. Na delavnicah smo tako učitelji razredne kot predmetne stopnje prisluhnili dvema izkušenima predavateljema, ki se posvečata mladim, Nadi Zupančič in Martinu Lenarčiču. Predstavila sta nam uporabne metode in
Odnos Študentov do Velikih Plenilcev v Sloveniji Pred in Po Igranju Vlog
V juniju 2023 je predstavnik projekta LIFE Lynx obiskal Gimnazijo France Prešeren v Kranju, da bi izvedel delavnico igranja vlog. Cilj je bil pridobiti vpogled v stališča študentov glede prisotnosti velikih plenilcev, vključno z risi, ter oceniti morebitne spremembe njihovih mnenj in občutkov po 35-minutni delavnici. Analiza je temeljila na anketi, ki je bila izvedena
Na katere potrebe mladih lahko odgovarja pouk na prostem?
Dejavnosti na prostem v slovenskih šolah najpogosteje služijo sprostitvi. Po daljših obdobjih sedenja, ki za učence seveda ni naravno, se, npr. med odmori ali v podaljšanem bivanju, z njimi odpravimo ven. V prosti igri učenje za nekaj časa prekinemo in pouk gre zopet laže naprej. V zadnjem času pa je, vsaj v teoriji, opazen trend
Je pristope iz mladinskih organizacij mogoče prenesti v šolski sistem?
V prispevku z naslovom Kateri pristopi k učenju na prostem delujejo v mladinskih organizacijah? smo nanizali sedem pristopov, ki so se v raziskavi med mladinskimi organizacijami izkazali kot najuspešnejši pri posredovanju kompetenc 21. stoletja. Ponovimo, šlo je za pristope: daljše aktivnosti, vključevanje mladih v vse tri faze učnega procesa, več proaktivnega skupinskega dela, mentorstvo, probleme